Wednesday, November 5, 2008

Miniature City | The Siries






hello semua..

kali nie aku nak memperkenalkan kepada semua satu aliran seni fotografi yang dipanggil Miniature fotografi.. cuba anda semua lihat gambar2 diatas.. misti korang ingat gambar tue gambar model atau set mainan... jgn terpedaya dgn gambar yang korang lihat.. semua gambar diatas adalah gambar betul.. teknik ini menggunakan lense jenis tilt& shif dimana kita boleh meng"control" bahagian mana yg kita hendak difokuskan.. so denga sedikit bantuan "kedai gambar" inilah hasilnya..


p/s : suke sangat hasilnya bila ditengokkan rase macam model jer.. but rialitynya ia adalah gambar sebenar..

gambar 1 : Monorel di Bukit Bintang
gambar 2 : Persimpangan berhampiran penjara pudu
gambar 3 : Bukit Bintang
gambar 4 : Taman KLCC


7 comments:

R@duan said...

its great man...!!
gua terpedaya...

Tauke Warung said...

yooo..wazzup..
gua pun terkono

wan said...

tahniah...ni hasil study daripada DCM la ni...dah jadi aerial photgrapher la ni...Olivo Barbieri...leh ajar aku x?

hermanzs ismail said...

raduan & Nik : uhuhuhu terkeno jogak demo yer.. but takper ada bukan keseorangan.. ramai dah yg terkene.. uhuh

Wan : uhuuhhuh nakl belajar bleh sediakan pulut kuning dan ayam golek 2 ekor.. uhuuh :P anytime ler kalau nak belajar.. just free some of ur time.. kite g belajar sesame..

Tuhfat al-Nafis11 said...

tak payah pulut kuning ajak pi makan rojak sampai hari nii cam hampeh janji....weii saper nak aku nak lelong LucisArt...Murah jer...kalu nak....bawak Bapak ayam jantan ngan Beras Golden Pheonix....ahahhahahahahaha...lagi satu.. aku nak gambar tuu plsss cd dah bagi.. aper nii janji manis muu betul laaa..hehehehehehe

PutRiZ DaMia said...

huh..terpedaya gak rupanya teman!!!!igtkan pic model jer..rupanya pic betul..best mmg best dan cun!!!suke tgk!!hehehehe..

Tuhfat al-Nafis11 said...

wey dah dapat lucisart senyap jer langsung lupa daratan ehhh...kuang asam jawa betul ..